Розбита, затоплена та смертоносна: ТОП-5 найгірших доріг Вінниччини

Де на Вінниччині вибоїн більше, ніж доріг, і чому найгірші автошляхи області "на другому місці" у списку пріоритетів керівництва ОДА та облавтодору

Розбита, затоплена та смертоносна: ТОП-5…

Вінниця – чи не найперше провінційне місто в Україні, де почали комплексно ремонтувати дороги. Звісно не всі і не одразу, однак кожен водій, поїздивши вітчизняними автошляхами, одразу відчував різницю, завітавши у місто над Бугом. Так як посилений ремонт віницьких доріг ведеться вже майже два десятка років, нині знайти вибоїни в самому обласному центрі можна хіба що у периферійних районах приватної забудови, або у віддаленій промзоні.

Зазначимо, що ремонт міських доріг став однією з найвдаліших політичних інвестицій ексмера Вінниці Володимира Гройсмана. Через це ставка, яка спрацювала у Вінниці на початку нульових, була масштабована на всю країну. Починаючи із 2017 року уряд, який очолював той таки Гройсман, ініціював комплексне відновлення дорожної інфраструктури країни. Почали з ключових автомагістралей – міжнародного і державного значення. 

Фото: Служба автомобільних доріг у Вінницькій області

На території Вінницької області масштабні ремонтні роботи виконувались здебільшого на двох магістралях: М-12 та М-21.  Автомобільна дорога М-12 "Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка" входить до проекту Go Highway, що поєднуватиме чорноморські порти Одеси та Миколаєва з польським містом Гданськ на Балтійському морі. У Вінницькій області протяжність дороги складає 185 км. Впродовж 2017-2018 років було відремонтовано понад 93 км, у 2019 ще 73км, тож на 2020 рік залишилось лише 19 км дорожного полотна та 2 мости. Зокрема, до повного завершення ремонту траси треба "підлатати" дві ділянки поблизу Гайсина, а також одну ділянку капітально відремонтувати. На ці роботи цьогоріч планують витратити 1,1 млн грн.

Фото: Служба автомобільних доріг у Вінницькій області

Інша важлива траса міжнародного значення М-21 "Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський". Її протяжність 178 км.  На півдні області вона межує із республікою Молдова, де на сьогодні працює один із найбільших прикордонних пунктів. У  2016 – 2019 роках було відремонтовано 89 км цієї траси, залишилось стільки ж. Для завершення ремонту потрібно 3,1 млрд грн.

Всього на території Вінницької області у 2019 році було відремонтовано 90 км доріг державного значення, завершено капітальний ремонт "Немирівської розв’язки", а також капітально відремонтовано найбільш уражені ділянки траси М-12 за м. Гайсин. 


Фото: Служба автомобільних доріг у Вінницькій області

На жаль дорогам загального користування місцевого значення не пощастило стати інструментами "вирощування" передвиборчих рейтингів, тож і нині стан більш ніж 50 з них залишається, м'яко кажучи, незадовільним. У 2020 році запланований капремонт лише 5 ділянок протяжністю 17 км. На ці роботи планується спрямувати 445 млн грн. Поточний ремонт робитимуть на 46 км доріг, на що передбачено близько 380 млн грн. Загалом, за словами начальника управління дорожнього господарства Вінницької ОДА Олега Бабія, на ремонти доріг та штучних споруд місцевого значення у 2020 році в області передбачено 1 млрд 262 млн грн. 

Фото: поворот на Жмеринку / Олексій Рябчин

Загалом, мережа доріг загального користування Вінниччини складає 9,5 тисяч кілометрів. З них лиш 2 тисячі кілометрів – дороги державного значення. У 2018 році на баланс Вінницької обласної державної адміністрації було передано 7,5 тисяч кілометрів доріг в рамках проекту з децентралізації. А це майже 9 сотень доріг. З них 154 - обласні дороги протяжністю 3,4 тис. км та 726 - районні протяжністю 4,1 тис. км. Їх ремонт та утримання фінансується за рахунок субвенцій із Держфонду. На відновлення доріг загального користування місцевого значення можуть також спрямовуватись кошти місцевих бюджетів усіх рівнів, в тому числі і обласного.

Фото: Голова ОДА Владислав Скальський інспектує ремонт автошляхів області / пресслужба ОДА

Depo.Вінниця пропонує власний рейтинг найгірших доріг Вінницької області і закликає читачів повідомляти про не згадані у публікації автошляхи, що перебувають в незадовільному стані. 

1. Вапнярка – Крижопіль – КПП "Загнитків"

Дорога проходить селищем Вапнярка по вул. Незалежності і є центральною і головною автомобільною дорогою населеного пункта. Окрім того, вона сполучає селище, а також сусідні Крижопільский і Піщанський райони з обласним центром і має значення міждержавного пасажирського сполучення.

З січня 2017 року місцева рада надсилала численні звернення з проханням звернути увагу на жахливий стан автомобільного сполучення. Торік дорогу підлатали, проте частково – зробили тільки основні проблемні ділянки. Відтак вибоїни повернулись – "допомогли" вантажні автомобілі місцевого кар'єру. У листопаді 2019 року на сайті президента було зареєстровано петицію з проханням відремонтувати відрізок дороги "Вапнярка – Крижопіль", однак вона не набрала необхідної кількості голосів.

2. Вінниця - Бар - Жмеринка

У соцмережах пишуть, що гіршими за дороги до Жмеринки можуть бути тільки дороги до Бару.  Автошляхи від обласного центру до цих містечок, а також дороги в межах районів, місцями густо всипані вибоїнами. Щоб проїхати невеликі відрізки таких доріг водії витрачають чимало часу. І інших, не менш цінних, ресурсів.

Дорога між райцентрами Бар та Жмеринка теж далека двід ідеалу. Місцеві жартують, що цієї дороги взагалі неіснує, є тільки напрямок. Минулого літа частину траси Т-02-18 дійсно мало не "змило з лиця землі" – в районі повороту на с. Кармалюково дорогу затопило, а її окремі шматки знесло в яр. Автодорівці радили тоді об'ї'жджати проблемний участок через село Чернятин, однак там теж вибоїна на вибоїні. 

3. Вінниця - Томашпіль

Фото: Bohdan Zatula‎ / Facebook

Часто в соцмережах скаржаться на автошлях з Вінниці до райцентру Томашпіль. Особливо проблемною є ділянка у селі Стояни. Цей відрізок добряче псує нерви водіям, які намагаються дістатись не лише до Томашполя, а й в Тиврів та Шаргород.

4. Селище Брацлав 

Фото: Anatol Jeket / Facebook

Дорога по вулиці Святомиколаївській в селищі Брацлав перетворила життя місцевих на пекло. І проблема не лише в тому, що проїзд нею – це випробування на міцність і нервів, і ходової. Найбільше незручностей мешканцям вулиці створюють відходи гранітного виробництва з сусіднього кар'єру, якими кілька років тому засипали дорогу. Після кожної автівки здіймається стовп чорної пилюки, яку вітром "задуває" в будинки. Не рятують навіть закриті вікна.

Люди у відчаї блокували рух транспорту, влаштовувати пікети та акції. Кілька років тому грозилися навіть не пустити транспорт на тульчинський оперний фестиваль, та все марно. 

Дорога в комунальній власності Брацлавської селищної ради, тож ремонт, який коштуватиме близько 7 мільйонів гривень місцевий бюджет не потягне. Ані самотужки, ані у співфінансуванні з обласним.

"Дорога у жахливому стані вже років 15 - я це визнаю. Нею їздять 40-тонники із кар'єру, створюючи, м'яко кажучи, некомфортні умови для мешканців. Найближчим часом ми скличемо виконком та спільно вирішуватимемо це питання. Розглялатимемо питання щодо співфінансування ремонту дороги із області та району", - каже Віталій Мазур.

5. Село Гнатівка Хмільницького району 

Фото: vlasno.info

Гнатівка розташована на межі Вінницької та Житомирської областей. До села веде автошлях від сусідньої Сальниці, де знаходиться сільська рада. А далі – ґрунтові дороги, які розмивають дощі. Місцеві кажуть, що сільські дороги ремонтували близько двох десятків років тому. Нині на звернення людей ніхто не реагує – у бюджетах всіх можливих рівнів такі витрати не передбачені. В результаті село залишилось відірваним від решти світу – сюди навіть не заїжджає рейсовий автобус. Щоб виїхати з Гнатівки людям доводиться долати пішки кілька кілометрів бездоріжжя. 

Фото: vlasno.info

Так, ситуація з дорогами обернулась трагедією із людською жертвою. За інформацією vlasno.info, молода жінка, якій було 29 років, померла, адже "швидка" не змогла проїхати до її будинку. Лікарям довелося діставатись до пацієнтки пішки, що забрало безцінний, у таких випадках, час.  

"У неї був інсульт. Через непридатні для проїзду дороги автомобіль швидкої допомоги не зміг доїхати до будинку хворої. Лікарям довелось йти до її будинку пішки. Однак вже було пізно. Без матері залишилось двоє неповнолітніх дітей", - розповіла місцева жителька Світлана Ликова. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme