Директорка "Вінницякартсервіс": Про муніципальну карту, безкоштовні пересадки та "полювання на зайців" 

Катерина Бабіна розповіла, чому не потрібно терміново бігти, аби зайняти чергу до центра обслуговування споживачів "Вінницякартсервісу", та чи витіснить електронний засіб оплати проїзду традиційний паперовий

Директорка "Вінницякартсервіс": Про муні…

"Ми були готові до великого напливу відвідувачів, але не думали, що він буде таким", - так у розмові з журналістом Depo.Вінниця директорка КП "Вінницякартсервіс" Катерина Бабіна підсумувала перший тиждень прийому заявок на оформлення персоніфікованих муніципальних карток. За її словами, щодня до центру обслуговування споживачів підприємства, що по Соборній, 36, приходить близько тисячі відвідувачів. Половина з них подає заявку в той же день, решта записується в електронну чергу, в основному на найближчі числа. Реальна ж черга тягнеться аж на вулицю. Не відлякнув людей навіть буревій, якій 11 березня вирував над Вінницею, та аварійне відключення електрики, яке він спричинив.

"Ми їх просили, вмовляли йти додому, говорили, що часу подати заявку достатньо, що це можна зробити в онлайн-режимі, але із близько 400 нас дослухалися десь 150 людей", – згадує той день Катерина Бабіна.

І дійсно, процес заповнення заявки на видачу картки на сайті ВКС забирає близько п'яти хвилин. Щоправда,  станом на 14 березня записатися можна, у кращому випадку, на 14 травня: всі дні до цієї дати розписані. Щодня до "вільної" дати реєстрації додають один день. Але це явище тимчасове: із понеділка, 18 березня, має відкритися запис на два місяці наперед.

Нині співробітники ВКС обслуговують лише представників пільгових верств населення, які мають право на безкоштовний проїзд в муніципальному транспорті. Із першого квітня до цієї роботи мають підключитися й ЖЕКи. Аби подати заявку на оформлення персоніфікованої муніципальної картки, пільговикам потрібно надати оригінали паспорту, ідентифікаційного коду та документу, що посвідчує право на пільгу. Для уникнення можливих махінацій, всю необхідну інформацію "Вінницякартсервіс" перевірятиме через департамент соціальної політики вінницької міськради.

Виготовлятимуть картки протягом двох місяців, але згодом цей термін має скоротитися. Про готовність картки сповіщатимуть за допомогою SMS-повідомлення. Якщо у людини мобільного телефону немає, їй телефонуватимуть на міський номер. Планується, що в день видаватимуть по сто карток.

"Якщо людина не зможе прийти у призначену дату, її приймуть в інший день", - зазначає Катерина Бабіна.

Скористуватися карткою пільговики зможуть, починаючи з червня, коли система запрацює в тестовому режимі. Спочатку валідатори, які зчитуватимуть інформацію з картки, встановлять на сотні одиниць громадського транспорту, а до середини серпня ними мають бути обладнані усі трамваї, тролейбуси, автобуси та маршрутки. Сама ж система має повноцінно запрацювати з першого жовтня.

Починаючи з цієї дати, процедура прикладання картки до валідатора при вході у громадський транспорт стане для пільговиків обов'язковою. Таким чином, місто порахує кількість вінничан, які мають право на безкоштовний проїзд і користуються громадським транспортом, а отже, які суми має відшкодувати бюджет за їхнє перевезення Вінницькій транспортній компанії. 

При цьому щонайменше до кінця року ніякого обмеження щодо кількості безкоштовних поїздок не буде.  З першого січня наступного року пільговики матимуть право щонайменше на 30 поїздок за бюджетний кошт на місяць. За решту доведеться сплатити. Але коли запрацює така система, поки невідомо. "Безкоштовні поїздки можуть накопичуватися. Наприклад, у січні-лютому ви не їздите зовсім, а в березні використаєте всі 90 поїздок. Але 31 грудня усі поїздки обнуляться", –  зазначає Катерина Бабіна.

Щоправда поїздки для студентів та школярів, за які вони сплачуватимуть за пільговими цінами, обнулятимуться наприкінці кожного місяця. Але із запровадженням муніципальних карток для тих, хто навчається, 30-денний термін буде відраховуватися не з першого числа місяця, а з будь-якої дати, коли було поповнено рахунок. Ще одна новація – пільгова ціна у 110 гривень для школярів та 170 для студентів поширюватиметься на 130 поїздок на будь-якому виді транспорту. За понаднормові доведеться доплатити за звичайним тарифом.

Оформлення заявок від студентів та школярів розпочнеться у травні. При цьому йти на Соборну, 36, їм не доведеться: співробітники "Вінницякартсервісу" самі прийдуть до навчальних закладів. Якщо ж у молодої людини виникне бажання оформити заявку на видачу картки самостійно в режимі онлайн, вона зможе це зробити, але тоді ВКС перевірятиме інформацію, чи дійсно студент чи школяр навчається у закладі, який назвав.

Термін дії студентських та учнівських карток обмежуватиметься терміном навчання. Користуватися ними молодь розпочне із першого вересня. До цієї дати діятимуть звичайні паперові проїзні.

А ось про скасування паперових одноразових квитків на проїзд взагалі не йдеться, каже Катерина Бабіна. Але при цьому не виключає, що їхня вартість може зрости.

Що стосується тих, хто не належить до пільгових категорій, то із першого квітня вони також зможуть оформити персоніфіковану муніципальну картку. Головна її перевага – у разі втрати картки зберігатиметься баланс, і його можна буде перенести на нову картку. У власників неперсоніфікованих карток такої можливості не буде. Крім того, власник такої картки може придбати пільговий пакет: 165 поїздок за 500 гривень або 130 – за 340. Але це стосується лише тих, хто прописаний у Вінниці. Хто вінницької прописки не має, хоча й живе та працює у Вінниці, також зможе оформити персоніфіковану картку, але за проїзд вони платитимуть за звичайними тарифами.

Ще одна преференція – можливість отримати інформацію про баланс на картці та кількість поїздок через особистий кабінет. Відкрити його можна буде після отримання персоніфікованої картки, адже для цієї процедури знадобиться її номер.

"Нам ця інформація не потрібна. Нам потрібна загальна статистика: наприклад, що о сьомій ранку на вулиці Театральній в трамвай зайшло 100 чоловік, а в ньому вже було 300. І нам зрозуміло, що потрібно збільшити подачу транспорту на певний час. А оскільки серед пасажирів багато пільговиків, ніхто наразі точно не знає, скільки пасажирів їздить", - каже Катерина Бабіна.

А ось що об'єднує обидва види карток – так це можливість безкоштовної пересадки протягом 30 хвилин з моменту початку поїздки. "Сідаєте на Київській, їдете до Театральної. Через 29 хвилин 53 секунди заходите в трамвай №4, прикладаєте картку до валідатора – друга поїздка не списується. Ви можете зробити ще одну пересадку, але з моменту, коли сіли в перший транспорт, не повинно пройти 30 хвилин", - пояснює Катерина Бабіна.

Перевіряти, чи зафіксували пасажири поїздку та, відповідно, сплатили за неї, буде контролер. "На контролерському валідаторі буде висвітлюватися час останньої поїздки. Якщо червоний колір, контролер зрозуміє, що є проблема. Прикладе картку ще раз – і побачить, що востаннє пасажир користувався транспортом тиждень тому", – змальовує процес Катерина Бабіна. Перед тим, як розпочати перевірку, контролер заблокує усі валідатори. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme