Ми – не поліція, водія чекати не будемо: Коли і кого штрафуватимуть за парковку у Вінниці

Хто буде отримувати "листи щастя" – водій чи власник авто, що робити, якщо не визнаєш порушення, і чим будуть закінчуватись суперечки з інспекторами з паркування – з'ясовував кореспондент Depo.Вінниця

Ми – не поліція, водія чекати не будемо:…
Головне фото - пресслужби міської ради

Відділ паркування Вінницької міської ради створили ще влітку минулого року. Восени почали набирати інспекторів, які із грудня взялися "відпрацьовувати" місто. Але штрафів, яких так вимагають одні вінничани й так не хочуть інші, поки що інспектори не виписують.

У соцмережах мешканці міста обурюються: скільки ж, мовляв, можна просто листівки роздавати? Адже обіцяли почати штрафувати злісних порушників спочатку в січні, потім – у лютому. Оскільки вже – березень, кореспондент 

Кореспондент Depo.Вінниця вирішив поцікавитися у муніципальних інспекторів з паркування: коли ж водіям "починати боятися". Про це та низку інших нюансів роботи нової міської служби – в інтерв’ю із заступником начальника відділу паркування Вінницької міської ради Артуром Андрущенком.

 

Розкажіть, будь ласка, як виглядатиме повідомлення про штраф і кому воно буде адресовано?

– На повідомленні буде два QR-коди. Перейшовши за одним з них і ввівши номер постанови і номер свого авта, власник може перевірити час, коли було скоєно правопорушення, прізвище інспектора, який це зафіксував, пункт ПДР, який було порушено, статтю КУпАП тощо. Програма навіть автоматично розпізнає марку та модель транспортного засобу. Видно і вулицю, де було зафіксоване правопорушення з прив’язкою до геолокації. Автоматично на кожній фотографії фіксується дата і час. А другий QR-код буде пересилати на швидку оплату. Нині вже підключено дві служби – ПУМБ та EasyPay, через які можна миттєво оплатити штраф. Найближчим часом підключимо ще Ощадбанк, Приват24 та Pay.vn.ua.

Ми працюємо не разом з поліцією, ми – окрема структура і для того, щоб виписати повідомлення про правопорушення, нам не потрібна присутність самого водія. Якщо є автомобіль, ми просто залишаємо повідомлення про правопорушення, а вже у спеціальній кімнаті за допомогою спеціального програмного забезпечення, за допомогою спеціальних баз ми встановлюємо власника авто і вже власнику будуть приходити так звані "листи щастя". Якщо водій хоче самостійно заплатити, він може це зробити і звернутися до нас, щоб постанову було переписано не на власника, а на нього.

Якихось конфліктних моментів з патрульною поліцією не буде?

– Досі у нас конфліктних моментів не було, тому що вони займаються своєю роботою, а ми своєю. Вони будуть бачити, що є робота, мешканці будуть бачити, що працюють інспектори. Якщо інспектор виписує повідомлення про правопорушення, то порушник має можливість впродовж десятиденного терміну сплатити лише 50% від суми штрафу. Тоді така постанова буде вважатися виконаною. Тобто порушник зацікавлений якнайшвидше сплатити штраф.

Ви вивчали, чи ефективно працюють такі відділи в інших містах?

– Звісно. Ми не перші у цьому плані. Один з найкращих прикладів роботи інспекторів – це місто Дніпро. Там уже навіть купили чимало евакуаторів. Після того як там не змогли евакуювати авто міського голови, він надав дозвіл, щоб закупили декілька евакуаторів великої вантажопідйомності. Такі ж служби вже активно працюють у Львові, Тернополі, Чернівцях, Києві, Одесі, Луцьку та інших містах.

Але у Вінниці ще повноцінно інспектори не працюють, тобто, порушників не штрафують. Головне питання, яке вінничани ставлять у соцмережах – коли?   

– На цей момент програмного забезпечення та обладнання у нас вистачає для початку цієї роботи. Ми чекаємо лише боді-камер. Уже виграли тендер, підписуємо договір на поставку. Ці камери будуть вперше в Україні використовуватись із можливістю онлайн-трансляції. Тобто в кабінеті на екранах ми будемо бачити безпосередньо роботу самих інспекторів: де вони і що роблять. Якщо будемо бачити якісь емоційні моменти, то будемо вмикати звук і слухати, що там відбувається.

Можливо, в майбутньому місто навіть буде знати своїх "героїв", особливо тих, які будуть зухвало себе поводити. Але, поки що, з юридичної точки зору не знаємо, чи зможемо це відео публікувати. Але камери будуть записувати увесь робочий час інспектора. Відео буде зберігатися і при запитах ми будемо його надавати, якщо будуть спірні питання. А вони будуть, бо наші люди не звикли визнавати свою вину. Приблизно 2-3 людини можуть сказати, що погоджуються і перепаркувати автомобіль. У нашій практиці ми вже бачили, що буває за п’ять метрів вільне виділене паркомісце, але кажуть: "Мені просто так до магазину ближче".

Уже вінничани звертаються до вас зі скаргами на порушників?

– Дуже багато вже надходить фотографій на наші інтернет-ресурси, люди також телефонують, кажуть, що зробили зауваження правопорушнику, а він нахамив. Ми приїжджали, проводили роз’яснювальну роботу. Якщо хамили нам, ми викликали поліцію. І вже далі вони розбирались із поліцією.   

Для початку штрафування потрібне якесь окреме рішення міськради? Чи розпочнете цю роботу одразу, як тільки з’являться камери?

– Як тільки з’являться камери, і ми будемо точно знати дату, ми зберемо ЗМІ і повідомимо, що з такого-то числа наші інспектори почнуть роботу. Тобто не буде такого, що мешканці міста не знатимуть про початок. Ми попередимо, щоб люди розуміли, що вже інформаційно-роз’яснювальна робота закінчується, листівки закінчуються, розпочинається повноцінна робота інспекторів з паркування.

Скільки зараз працює інспекторів?

– На цей момент у нас є шість інспекторів з паркування. Ми розуміємо, що цього дуже мало. На прикладі інших міст бачимо, що інспектори мають працювати по двох – для їхньої ж безпеки. Тому, очевидно, будемо набирати додатково людей. Побачимо тенденцію і оголосимо конкурс. Усі охочі будуть проходити співбесіду, навчання. Наші інспектори на сьогодні пройшли навчання в облавтоучкомбінаті, пройшли підготовку у психологів та курси надання першої медичної допомоги. Є вимоги до претендентів, усі вони будуть оголошені під час конкурсу.

У коментарях в соцмережах пишуть, що отримуєте зарплату по $500, а користі від служби мало, бо тільки листівки роздаєте.

– Якби ж нам платили по $500. Люди завжди вважають, що хтось інший заробляє мільйони. Якщо хтось думає, що ми так багато отримуємо, то вони можуть, коли буде оголошено конкурс, прийти, працевлаштуватись і потім коментувати – скільки хто заробляє. Але точно скажу, що зарплати у $500 нині в нас немає. У Дніпрі наші колеги заробляють близько 30 тисяч гривень, але то, зрозуміло, місто-мільйонник. Для нас це поки що "космічна" сума.

Скільки листівок роздали за цей період?      

– Десь понад 30 тисяч правопорушень ми виявили і в кожному випадку залишали листівку.

Це скільки вже було б надходжень від штрафів?

– Штрафи у нас від 255 до 509 гривень – зважаючи, яке правило дорожнього руху порушено. Ну і врахувати потрібно так званий "пільговий період", коли можна платити лише 50% суми штрафу. Дуже важливим моментом є те, що ми – не каральний орган. Якщо є власник автомобіля чи водій, інспектор до нього підійде, пояснить, яке правопорушення він вчинив. Якщо водій погодиться прибрати своє авто, тоді ніяких санкцій не буде. Поліція діє інакше: якщо є водій – виписують йому постанову.

А якщо водій не буде погоджуватись з тим, що він щось порушив і скаже: подавайте до суду?

– Подавати до суду будемо не ми, а він. Якщо водій відмовляється припинити правопорушення, наш інспектор буде діяти згідно з його повноваженнями. Він зафіксує правопорушення, через кілька днів власнику прийде "лист щастя" з постановою, і вже сам водій чи власник буде звертатися в суд і доводити свою невинуватість. Але в нас, звісно, буде фото й відеофіксація.  

Переважно будете працювати в центрі міста?

– Розпочнемо, звісно, з центру, але будемо надалі працювати по всьому місту. Також будемо реагувати на скарги мешканців, тому що на наші ресурси надходять кожного дня багато різних скарг. До речі, ми вже проводили профілактичну роботу навіть на території селища Десна, на Тяжилові. Там, між іншим, зафіксували тільки поодинокі випадки неправильного паркування. На відміну від центральної частини міста.

Вас "завалять" скаргами про припарковані автівки біля будинків, на клумбах...

– Це, до речі, дуже важливо. Уже маємо багато таких скарг, але прибудинкова територія – це власність мешканців будинків, і саме вони визначають, забороняти там паркування чи дозволяти. А порушеннями там має займатися Муніципальна варта.

Зараз інспектори тільки листівки роздають?

– Ні, звичайно. Один з важливих напрямів роботи – ми збираємо інформацію про можливість створення додаткових паркомісць. Поки що – це центрі міста. Згодом вони будуть ходити по всьому місту і збирати таку інформацію. Очікуємо також зворотної реакції від мешканців, щоб вони вносили свої пропозиції щодо додаткового створення паркомісць.

Це будуть платні місця, щоб бюджет щось заробляв?

– Думаю, що у майбутньому це буде актуальним питанням. Але, поки що, у нас всі парковки, окрім приватних, безплатні для водіїв. Хоча, наприклад, у Дніпрі всі парковки платні. У них місто поділене на зони: в центрі одна вартість, далі – інша. Усі місця для паркування у Вінниці нині розміщені на мапі парковок, яку можна знайти на сайті міськради. Якщо будуть створені додаткові місця, вони теж відразу будуть занесені на цю карту. Зараз у місті майже 7,5 тисячі паркомісць разом з приватними.

Відколи інспектори працюють, чи траплялись конфлікти, скажімо, з "мажорами"?

– Звісно, були конфлікти і не лише з "мажорами". Навіть зі священиком недавно була суперечка. Але потім "батюшка" сказав, що не побачив знаку, сказав, що біля того магазину завжди так паркується. Коли йому пояснили, яке саме правило він порушив і показали дію знака, він сказав: "Вибачте, хлопці, не бачив". Є, звичайно, конфлікти, бо всі ми люди і всі ми чудово розуміємо, що паркомісць замало, але правил потрібно дотримуватись.   

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme