Як у Вінниці роблять власні трамваї з дизайном від тюнингувальників "Феррарі"

До кінця року у Вінниці буде уже чотири модернізованих трамваї "ВінВей"
Depo.
2 грудня 2016 16:30
ФОТО: depo.ua
Як у Вінниці роблять власні трамваї з дизайном від тюнингувальників "Феррарі"
Як у Вінниці роблять власні трамваї з дизайном від тюнингувальників "Феррарі"

Як виготовляють новий-старий вагон, бачив кореспонеднт Depo.Вінниця.

Слідом за першим "ВінВеєм", створеним торік на базі старого чеського вагона КТ4Су, у 2016 році на маршрути виїхали ще два трамвайних вагона – 300-метрові з низькопідлоговою секцією для людей з обмеженими можливостями та візків. Наразі у цеху трамвайного депо "чаклують" над четвертим вагоном і вже 19 грудня його планують вивезти на обкатку.

Трамвай, в якому уже не впізнати його предка, має сучасний дизайн, над яким працювали близько року. Як розповіли у Вінницькій транспортній компанії, розробляли його у київському тюнінг-ательє, яке, до слова, спеціалізується на тюнінгу представницьких авто, зокрема, "Бентлі" та "Феррарі".

Четвертий "ВінВей" буде значно коротшим за своїх попередників – всього 16 метрів. Вагон спроможний одночасно перевозити 120 пасажирів і частіше буде використовуватись на менш завантажених маршрутах. Для порівняння, попередні два модернізованих трамвая і швейцарський "Міраж" вміщують близько 300 пасажирів.

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 1

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 2

Четвертий "ВінВей" виготовляють на базі ще більш старішої чеської "Татри" Т4, якій уже понад 30 років - на таких у Вінниці не возять пасажирів ще з 2007 року. За комплектуючими, "ВінВей" – частково українець, а частково – чех. Із заводського комплекту тут залишився тільки візок, а от, наприклад, зовнішні деталі кузова виготовляло вінницьке підприємство, сидіння для салону замовляли у Львові, а систему управління – у Чехії. На виготовлення знадобилось близько чотирьох місяців.  

При своїх скромних габаритах, коротун також має низькопідлогову вставку. За вінницькою традицією, для відкривання дверей, пасажирам доведеться натиснути на кнопку, а в салоні буде безплатний Wi-Fi.

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 3

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 4

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 5

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 6

Обійшовся четвертий "ВінВей" у сім мільйонів гривень – майже як його довші "родичі". Пояснюють здорожчанням комплектуючих, але навіть за таким умов, у Вінницькій транспортній компанії відмовлятися від подальшого виготовлення не збираються, адже альтернатива – новий трамвай львівського Електрона все одно вчетверо дорожчий і Вінниці не по кишені. Ба, більше, планують і наступного року виготовити ще два вагони по сім мільйонів гривень і один за десять мільйонів, і не проти, навіть, продавати ВінВей іншим містам, якщо ті побажають.

"Коли ми тільки починали, у нас було на консервації 30 чеських вагонів, відтак, ще вистачить для подальшої модернізації", - каже директор транспортної компанії Михайло Луценко.

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 7

Як у Вінниці виготовляють четвертий трамвай VinWay, що вже скоро стане на рейки - фото 8

Як у Вінниці роблять власні трамваї з дизайном від тюнингувальників Феррарі - фото 9

Як у Вінниці роблять власні трамваї з дизайном від тюнингувальників Феррарі - фото 10

Як у Вінниці роблять власні трамваї з дизайном від тюнингувальників Феррарі - фото 11

Випробувавши "реінкарновані" вагони, вінничани могли помітити певні недоліки, зокрема, у облицюванні салону, а в одному з вагонів навіть заклинило двері.  У ВТК визнають – не все вийшло з першого разу і вчаться з кожною новою версією. А на закиди, мовляв, трамваї довго не витримають, бо старі, відповідають:

"Десять років тому ми модернізували два чеських вагони, які досі у хорошому стані. Час експлуатації трамвая до капітально-відновлювального ремонту – десять років. І переконаний, що ВінВей цей строк відпрацює без проблем", - підсумовує Михайло Луценко.