Штрих до європейськості: Як Вінниця перетворюється на місто велосипедів

Розвиток велосипедної інфраструктури Вінниці розпочався у 2011 році

Валентина Пустіва
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Вінниця
Штрих до європейськості: Як Вінниця пере…

За два останні роки у Вінниці значно змінилася велосипедна інфраструктура. І хоч розвиток велосипедного руху у місті розпочався ще 2011-го, без перебільшення можна стверджувати, що саме останні два роки були вирішальними у велосипедному поступі міста. Depo.Вінниця поцікавилося підсумками "велосипедного" розвитку Вінниці. 

Як підрахували у міськраді, за два роки у Вінниці побудовано 360 парковок на 720 велосипедів, на території міста встановлено 15 станцій муніципального велопрокату Nextbike зі 120 велосипедами. Кількість оренд велосипедів протягом першого повноцінного сезону 2019 року (квітень-вересень) склала близько 30 тисяч.

Починають користуватись велосипедами під час виконання своїх посадових обов’язків працівники виконавчих органів міської ради.

Вінницькі патрульні разом з працівниками Муніципальної варти патрулюють місто, пересуваючись на влосипедах.

У 2011 році в місті почали з’являтися перші вело-пішохідні доріжки і велосмуги. Велосмуги були прокладені на вул. Пирогова, на проспектах Космонавтів та Юності. "Найдовший велосипедний маршрут, що проходив по Хмельницькому шосе від Західного автовокзалу до площі Гагаріна, склав 3,8 км. Варто зазначити, що вело-пішохідна смуга діє і по цей день, а велосмуги на вул. Пирогова та просп. Космонавтів у 2015 році трансформувалися у  більш безпечні виділені велосипедні доріжки", – розповів головний спеціаліст відділу транспорту та зв’язку департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради Андрій Сорокін.

У 2013 році депутати міської ради ухвалили Програму розвитку велосипедного руху у м. Вінниця на 2013-2020 роки. Тоді було поставлено мету прокласти 85 км велосипедних маршрутів різного типу і побудувати велопарковки. Нині у місті є 60 км велосипедних шляхів різного типу.

Найдовший веломаршрут має протяжність майже 9 кілометрів. Він пролягає по Хмельницькому шосе – просп. Юності – вул. А. Первозванного – вул. Пирогова – Гніванському шосе – Об’їзному шосе – Барському шосе.

У 2018 році в рамках співпраці зі Швейцарською Конфедерацією побудовано 360 парковок на 720 велосипедів, 190 з них встановлені поблизу закладів освіти і мають накриття. Ще 170 парковок були встановлені біля адміністративних будівель, закладів охорони здоров’я та спортивних комплексів.

Торік у Вінниці з’явився муніципальний велопрокат Nextbike.

Окрім цього, місто придбало велосипеди та засоби безпеки (жилети, шоломи тощо) для користування працівниками апарату міської ради. Для виконання службових обов’язків протягом сезону 2019 року велосипедами скористалися працівники 22 департаментів міської ради, трьох відділів і чотирьох комунальних підприємств.

З 2019 року у місті запроєктовані на проїжджій частині велосмуги почали виділяти червоним кольором (вул. Замостянська, вул. Воїнів Інтернаціоналістів).

Протягом 2019 року в рамках співпраці з Швейцарською Конфедерацією реалізовувався проєкт "Місто для велосипедистів", у рамках якого було встановлено 10 мап велосипедних маршрутів. Кожен вінничанин чи турист може зорієнтуватись у наявних веломаршрутах та сформувати свій. На мапі вказані заплановані на найближчий час велодоріжки та смуги, наявні станції прокату велосипедів Nextbike та велостанції технічного самообслуговування. Самі станції встановили в 2019 році (10 станцій) на перетині найбільш актуальних веломаршрутів. На станціях велосипедист може полагодити свій транспорт, не звертаючись до веломайстерень.

На жаль, дехто з користувачів у Вінниці псує прокатні велосипеди.

А нещодавно зі станції велопрокату зухвало викрали велосипеди.

Але загалом Вінниця поступово звикає до велосипедів і велосипедистів, а це ще один штрих до "європейськості" міста. 

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme