Як ресторатори підпоюють та охолоджують клієнтів заради більшої виручки

Власники закладів громадського харчування часто вдаються до секретних "прийомчиків", які змушують відвідувачів замовляти добавку

Як ресторатори підпоюють та охолоджують…

За результатами досліджень ряду західних університетів, рентабельний ресторанний бізнес вимагає не лише смачної кухні та атмосферних затишних локацій, а й використання більш тонких механізмів, що стимулюють апетит, а іноді, навіть, послаблюють самоконтроль у відвідувачів. Depo.ua зібрав усі найпопулярніші "гачки", на які ресторатори "ловлять" своїх клієнтів.

Чим більше світла, тим більше їдла

Експеримент щодо залежності кількості зїденого відвідувачами ресторану від обстановки провели науковці з Корнельського університету і Технологічного інституту в Джорджії. Вони простежили за двома групами добровольців, одна з яких вечеряла в закладах із гучною музикою і яскравим освітленням, а інша - в ресторанах з релаксуючою музикою і приглушеним світлом.

В результаті група експериментаторів, що опинилася в "лаундж" обстановці, з'їла на на 18% менше, ніж інша група, що потрапила в добре освітлений та "гучний" заклад. Вчені пояснили цей феномен тим, що в більш спокійній обстановці до людини швидше приходить відчуття задоволеності та ситості, тож її організм не потребує зайвого. Натомість при яскравому світлі та гучній музиці нервова система людини перебуває в стані збудження, тож, щоб заспокоїтись, вона вимагає більше їжі.

Крім яскравості світла важливий і його колір. Тьм'яний колір жовтуватого спектра на стільки розслабляє людину, що вона затримуються на довше і, відповідно, робить ще кілька замовлень. Натомість більш яскраві лампи білого спектра, які часто використовують при оформленні фастфудів, навпаки пришвидшують процес споживання їжі. При такому освітленні відвідувачі багато зїдять та швидко підуть.

Апетитний інтер'єр

Щонайменше на 25% можуть збільшити кількість замовлень червоний, помаранчевий та інші яскраві кольори, використані в інтер'єрі закладу. Такі висновки зробили дослідники з Бостонського університету. Саме сміливі та "смачні" кольори виступають в якості візуальних стимуляторів і відмінно розпалюють апетит. Тож заклади з яскравим дизайном варто відвідувати з особливою обережністю.

"Алко" анестезія

Науковці з університету Сассекса прийшли до приголомшливих висновків – алкоголь, випитий до прийому їжі може значно збільшити кількість зїденого.

Дослідники з'ясували, що вживання алкоголю "на голодний шлунок" не лише розслаблює людину і послаблює механізми самоконтролю, а й підвищує короткостроковий апетит. Вчені переконані, що навіть склянка аперетиву може тимчасово порушити здатність тіла відчувати ситість.

Тож не варто піддаватись на заманливі пропозиції офіціантів хильнути "для настрою" перед вечерею. Більше того, науковці радять завжди просити персонал закладу, приносити випивку лише разом з їжею.

Як "зомбоящик" псує талію

В Університеті Міннесоти дослідили вплив вечері "під кіношку" на кількість зїденого. З'ясувалось, що телебачення на стільки займає увагу людини, що їсть вона на "автопілоті". Тобто абсолютно не контролюючи порцію та не відчуваючи моменту ситості.

Відтак увімкнений телевізор під час прийому їжі призводить до ударного зростання кількості споживаної їжі. Мабуть саме через це сьогодні рідко знайдеш кафе чи ресторан, де не б не висіла "плазма". Утім, якщо в кафе ми певною мірою заручники інтерєру, то у себе вдома можемо, як мінімум, прибрати "зомбоящик" з кухні і не наражати свій організм на несвідоме споживання зайвих калорій.

Холодний клієнт = голодний клієнт

В Німеччині вчені дослідили вплив температури в приміщенні на апетит людини. Результати експерименту показали, що людині зовсім не потрібні наднизькі температури, щоб відчути сильний голод. Достатньо знизити температуру в приміщенні всього на 10 ° С і клієнт готовий замовити на 20% більше.

Вчені встановили, що гормони-контролери апетиту при падінні температури включаються в роботу повільніше. Тож навіть завітавши в спекотний літній день у кафе, де працює кондиціонер, ви ризикуєте з'їсти більше, ніж планували.

Не йдіть на запах

Часто, проходячи повз ресторан, важко встояти перед ароматами їжі і навіть, будучи досить ситим, не зайти "на каву". Запах - найкращий стимулятор апетиту і в ресторанному бізнесі про це знають. В багатьох закладах встановлюють спеціальні ароматичні розпилювачі, які задають той чи інший аромат і не лише в приміщенні, а й зовні. Ця технологія досить дієва, тож активно використовується для заманювання клієнтів.

"Хитре" меню

Часто підприємливі ресторатори додають в меню апетитні світлини готових страв. Адже зображення їжі, при чому сфотографованої при "правильному" освітленні та з вдалого ракурсу, на стільки збуджують апетит, що навіть не планувавши ситної вечері, ви не зможете перед нею встояти.

З цією ж метою на столах встановлюють міні-холдери зі "стравою дня", акціями чи рекомендаціями шеф-повара. Адже будь-яка візуалізація їжі стимулює купівельний апетит.

Так само добре працюють позначки навпроти потрібних позицій в меню - це може бути знак оклику або щось на зразок "Шеф-кухар рекомендує". Практика показує - більшість людей замовляє саме ті страви, до яких привертають їхню увагу. Як бачимо, методи привернення уваги можуть бути найрізноманітнішими.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme