UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Вінницький DZEN, або Історія одного карантинного стартапу

Власниця вінницького DZEN’у Марія Сіваш розповіла, як новий сервіс доставки завойовує прихильників серед вінничан

Вінницький DZEN, або Історія одного кара…

Понад півроку тому вінничан, як і решту українців, ошелешив коронавірус. І якщо від несподіваних вимушених канікул/відпусток школярі, студенти й офісні працівники попервах тішилися, то бізнес (особливо малий сегмент) струсонуло з перших днів. Потерпали не лише самі власники, а й тисячі задіяних працівників, які залишилися без роботи. 

Коли ж перший шок минув, підприємці почали шукати варіанти виживання у непростій епідемічній ситуації. Так у Вінниці в цей період з’являється новий сервіс доставки – DZEN delivery.

Власниця вінницького DZEN’у Марія Сіваш розповідає, як усе починалося.

В кінці матеріалу на вас чекає приємний подарунок!

М.: Я та мій чоловік – підприємці. Ми все життя чимось займаємось, розвиваємо проекти, які є успішними на ринку, в які, без перебільшення, вкладаємо всі свої знання, навики і сили.

Коли розпочався карантин, уся наша робота стала. Ми свідомо відсиділи на карантині перші три тижні. Але потім, коли карантин продовжили ще на три тижні, ми зрозуміли, що більше так існувати, нічого не роблячи, не можемо. Тож вирішили зайнятися тим, що у період карантину користувалося найбільшим попитом, – служба доставка. Так з’явився DZEN.

І DZEN з’явився в AURІ, яка у Вінниці має шалену популярність?!

М.: Так. На момент відкриття доставки DZEN ми вже 4 роки успішно розвивали наш сімейний бізнес – ресторан і нічний клуб AURA у серці Вінниці. Тому ми мали розуміння, як працює сфера громадського харчування. Тож ми зателефонували нашим працівникам і запропонували їм роботу. Люди погодилися, і вже 7 травня 2020 року, завдяки карантину (сміється – авт.), народилася наша нова сімейна справа – сервіс доставки їжі DZEN.

Ви – досвідчені ресторатори, але доставка для вас була в новинку. Не боялися ризику, починаючи у не надто сприятливий час – купа умов, застережень, обмежень?

М.: Звісно, ми розуміли, що ми новачки у цьому сегменті ринку, що у ньому вже є усталені правила гри. Тому для того, щоб запам’ятатись і полюбитись нашим клієнтам, нам потрібно було пропонувати їм щось особливе. Для цього, відразу після вирішення технічних й організаційних питань, ми зайнялися пошуком надійного партнера. Це мав бути хтось, хто одночасно з власною доставкою міг би якісно та вчасно доставляти наш продукт споживачам. З’ясувалося, що таких учасників на ринку Вінниці не так і багато. Я провела опитування серед колег: питала, хто якими службами користується, які є переваги, недоліки… Проаналізувавши отриману інформацію, ми зробили вибір…

І хто ж став цим щасливчиком? 

М.: Ми зупинили наш вибір на службі доставки Raketa. Разом ми починали з асортименту WOK-локшини, напівфабрикатів та крафтових соусів. Наша WOK-локшина – це страва номер один, бо наш шеф-кухар володіє такою рецептурою, що гостей за вуха не відтягнеш!

Напівфабрикати мали попит недовго, оскільки вже у травні поступово почали відчинятися літні тераси кафе й ресторанів, і люди почали ходити у заклади, за якими вже встигли засумувати. 

Соуси. М-м-м! На мій погляд, це супервиручалочка! Наприклад, коли чекаєш гостей і хочеш приготувати якийсь салат, а зробити до нього класний соус фізично не встигаєш. На кухні гора посуду, ще треба збігати за якимись продуктами, починаєш змішувати інгредієнти і … – не вийшло! Все. Салат можна викинути. Своїми соусами ми допомагали господиням вирішувати такі проблеми. 

А як щодо солоденького? 

М.: Тут коронними є сирники. Їх можна їсти щодня: сьогодні з карамеллю, завтра з полуничним соусом, післязавтра ще з якимось нестандартним... Це смакота!

Але ми дуже скоро зрозуміли, що на одних WOK’ах і соусах вийти на нормальний рівень рентабельності складно. Тому на тому етапі ми поступились ідеї "бути не як всі" і додали до нашого асортименту роли, а пізніше й піцу. 

На сьогодні у DZEN’а є клієнти, які замовляють нашу їжу щоденно. Ми вважаємо це нашим найбільшим досягненням.

Як змінюється вартість страви, з огляду на те, чи вона виноситься безпосередньо гостеві у зал, чи пакується і везеться за адресою? 

М.: Ми притримуємося принципу, що якісний продукт не може коштувати надто дешево. Тому єдиним, чим ми не поступилися, це – якість продуктів, які використовуємо, та кваліфікація кухарів, які готують страви. 

Ми знаємо колег, які пропонують свої страви за дуже дешево. Такі низькі ціни викликають запитання: за що така ціна? Нам цікаво працювати у середньому ціновому сегменті. Наш споживач оплачує вартість страви і хоче побачити перед собою якісно виготовлену і запаковану смачну їжу. Цим він тримає нас у тонусі. Ми не маємо права розслабитися, якщо хочемо, щоб послугами доставки DZEN та Raketa користувались та любили нас.

Для цього час від часу клієнта треба ще й дивувати.

М.: Звісно. Наші кухарі пропонують несподівані  смачні компліменти, вигадують нову рецептуру, періодично ми оголошуємо акції на облюбовані позиції у меню або на нові страви. Всі люблять приємні сюрпризи, тож, наприклад, придбати три страви за ціною двох – справжній подарунок для наших клієнтів!

 

Це – тактика. А яка стратегія?

М.: У процесі просування бренду DZEN ми завжди пам’ятаємо, що у балансі повинні бути 4Р: Product, Price, Place, Promotion.

Product. Ми робимо все можливе, щоб при першому дотику до їжі у людини виникало лише одне бажання – хочу ще!

Price. Ціна їжі на дім повинна бути доступною. Ми пропонуємо наш продукт за адекватною у співвідношенні до якості ціною. 

Place. Ми розташовані на площі Гагаріна, 2. Це – центр Вінниці, зручна розв’язка та швидкий доступ до будь-якої точки міста. Вважаємо це нашою конкурентною перевагою.

Promotion. Реклама та зв’язок з клієнтом надзвичайно важливі, особливо на початкових стадіях. Впродовж перших місяців ми комунікували через абсолютно різні канали: радіо, соцмережі (Instagram, Facebook, YouTube, Google), працювали з блогерами та лідерами думок у Вінниці. 

DZEN – це новостворений бізнес, і, на жаль, затратна частина дуже висока. Це й закупка продуктів, що становить 40-50%, й упаковка – 10-15%, штат людей, які готують, приймають замовлення і везуть його клієнтові додому.

Повертаючись до початку розмови… Ви працювали у форматі класичного ресторанного закладу. І раптом – бамц! Клієнт – віддалений, кухня – карантинна… Як справлялися психологічно?

М.: Вчилися на ходу (сміється – авт.)! Були й аврали, і казуси… Наприклад, забули покласти рукавички до курячих крил. Або раз було – переплутали замовлену локшину: одним замовникам приїхала гостра, хоча хотіли звичайну, іншим – навпаки. Всяке буває, всюди працюють "живі" люди.

Але це винятки, бо якщо такі моменти у доставці відбуваються постійно, то це початок кінця. Сьогодні на нашому ринку припускатися помилок дорого вартує. Адже конкуренція велика, і конкуренти теж дають вінничанам якісний продукт. 

У нас, у доставці, все починається з упаковки: клієнт бачить, чи вона ціла, охайна, естетична, а вже потім береться до самої страви. Саме тому ми працюємо з Raketa, оскільки впевнені, що клієнт відкриє свою посилку і не розчарується: його замовлення виглядатиме так, як його запакували на кухні. 

Вінницький DZEN – це історія про продукт. Він має бути надійно запакованим. Він повинен за обіцяний час приїхати теплим до клієнта. І він завжди має бути смачним!

Обіцяний подарунок

Для тих, хто ще не користувався послугами Raketa, є чудова можливість зробити це з промокодом aura1. Активувавши його в особистому кабінеті в застосунку, ви отримаєте знижку 70 грн на перше замовлення на суму від 250 грн. Для тих, хто вже користується Raketa - даруємо безкоштовну доставку. Переходьте за посиланням зі смартфону, на якому встановлений додаток Raketa, і промокод автоматично активується в застосунку.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme