Комунальні газети Вінниці почали менше "джинсувати"

Дослідження щодо дотримання журналістської етики та норм виборчого законодавства оприлюднила ГМ ОПОРА
Depo.
5 жовтня 2015 16:50
ФОТО: depo.ua
Комунальні газети Вінниці почали менше "джинсувати"
Комунальні газети Вінниці почали менше "джинсувати"

Цьогоріч газета обласної ради "Вінниччина", на відміну від, наприклад, виборчої кампанії 2012 року, маркувала більшість своїх публікацій з політичним піаром значками "***" або написом "Політична реклама" задовго до офіційного старту агітації на місцевих виборах, повідомляє Depo.Вінниця з посиланням на Телекритику.

Втім, інформація про керівників області і досі подається під соусом висвітлення діяльності обласної ради чи облждержадміністрації.

Так само і газета "Місто" переважно маркує свої PR-публікації. Наприклад, стаття "У Вінниці створили нову політичну партію - "Вінницька європейська стратегія" вийшла в цій газеті за 30 вересня з позначкою "Політична реклама", тоді як чимало інших місцевих ЗМІ цей же матеріал публікували без жодного маркування.

У "Вінницькій газеті" кількість матеріалів передвиборчого характеру привернула увагу активістів. Видання звинувачували в безкоштовному розповсюдженні цілого "джинсового" спецвипуску до Дня незалежності, в якому нібито занадто піарили в. о. міського голови Сергія Моргунова (нині він зареєстрований кандидатом на посаду мера) та голову Верховної Ради Володимира Гройсмана. На це головний редактор газети Наталя Космина відповіла, що "витрати на видання спецвипуску відбулися в межах комерційних коштів, зароблених редакцією, без залучення дотаційних коштів з бюджету", також що "спецвипуск мав і рекламну мету - просування газети на читацький ринок" і що роздавали його на вулицях волонтери...

Із року в рік серед місцевих лідерів з розміщення джинси перебуває приватна газета "33-й канал". Так, наприклад, у випуску цього тижневика за 16 вересня матеріалів з ознаками замовного політичного піару містилося 10, а в номері за 23 вересня - 15 (під час кампаній 2014 року рекорд цього видання сягав 19 замовних публікацій в одному номері).
Співзасновники газети "33-й канал" - головний редактор Анатолій Жучинський та заступник головного редактора Тетяна Редько - є чинними депутатами обласної ради і кандидатами до облради від ВО "Батьківщина". Може, цим пояснюється те, що навіть їхні авторські аналітичні матеріали (на кшталт "колонки редактора") дещо нагадують політичну саморекламу.

Протягом місяця траплялися "джинсові" статті, надруковані, наче під копірку, багатьма газетами та сайтами Вінниччини. Дивно, але ідентичні агітаційні матеріали в різних районних газетах подаються по-різному: одні їх позначають як політичну рекламу, інші видають за справжню журналістику. Якщо районки мають однакову форму власності (є комунальними ЗМІ - газетами райрад чи одночасно райрад і райдержадміністрацій), то поянити таку різницю в підходах можна лише рівнем медіаграмотності та совісті редактора.

Як відомо, до 21 вересня ніхто з кандидатів аж ніяк не міг бути зареєстрованим у ТВК, проте "джинсувати" деякі з них почали ще в серпні. Може, переконали самі себе і намагались переконати читачів, що то була ніяка не реклама, а новини. Чи що та "джинса" зовсім не призначалась для реклами місцевих парторганізацій і кандидатів...

Всі вищезахзначені рекламні трюки є порушенням Закону України Про рекламу та Закону України Про місцеві вибори.

Більше новин про життя регіону читайте на Depo.Вінниця.