Сквер, трамвайна гілка та транспортні хаби: Як хочуть змінити "хребет Замостя" у Вінниці
Вже за два роки містяни та туристи зможуть прогулюватися оновленим проспектом Коцюбинського
Урбаністи з Вінниці та інших міст України, представники місцевої влади та іноземні експерти обговорюють майбутнє проспекту Коцюбинського та генерують ідеї щодо його реконструкції. Як через кілька років виглядатиме ще одна велика "артерія" Вінниці – у матеріалі Depo.Вінниця.
Протягом кількох місяців урбаністи вивчали та вирішували, що робити із Замостям, аби зробити його привабливішим та зручнішим. Особливий акцент, зробили на проспекті Коцюбинського - найбільшій вулиці, яка сполучає центр міста і ше кілька районів із залізничним вокзалом. Тобто, фактично, є вулицею, що формує перше враження тих, хто потрапляє до Вінниці.
"Проспект Коцюбинського має вплив на територію всього Замостя, у цього району великий потенціал, – зауважує керівник Агенції просторового розвитку КП "Інститут розвитку міст", архітектор Олександр Коротких. – Проект реконструкції цієї вулиці має спрямованість і транспортну і соціальну, оскільки він впливатиме на якість життя містян та комфорт туристів".
Урбаністи з Києва, Львова, Івано-Франківська та Вінниці пропонували свої концепції, як можна "вдихнути нове життя" у проспект.
Команда урбаністів із Вінниці назвала свій проект "Зелена миля". За їхнім задумом, на проспекті можна створити потужну "живу" лінію, основними "дійовими особами", на якій мають бути пішоходи та велосипедисти. Очікується облаштування пішохідних зон, поєднаних із інтенсивним озелененням території.
Митці міського середовища із Івано-Франківська вважають, що саме на цій вулиці мають розвиватися комерційні та громадські проекти: вони називають проспект Коцюбинського "хребтом" Замостя та кажуть, що це місце варто розглядати як своєрідний бізнес-центр. Гості із Західної України також наголошують, що транспортна частина вулиці має бути виокремлена для трамваїв, тролейбусів та автобусів. Паркувати авто пропонують на невеликих вуличках, прилеглих до проспекту. На Площі Перемоги вважають за доцільне влаштувати дорожнє кільце.
Фахівці із Києва охрестили свою концепцію "Дій, Замостя!". За їхнім задумом, цей мікрорайон може стати центром подій, бізнесу та комфорту для мешканців. Столичні урбаністи пропонують інтенсивно попрацювати із трьома площами проспекту: Перемоги, Героїв Чорнобилю та Привокзальною. Найперше, вважають вони, треба розпочати оновлення, рухаючись у напрямку із центру міста: спочатку облаштувати Площу Героїв Чорнобиля, потім територію довкола Центрального ринку, а згодом – привокзальну.
"Інтуїтивно зрозуміла вулиця" - так назвали свою концепцію львів'яни, які також долучилися до ідейної розбудови проспекту Коцюбинського. За їхнім задумом, оновлений проспект повинен мати рівномірно розподілену торговельно-розважальну функцію. Із Площі Героїв Чорнобиля пропонують зробити сквер та висадити на березі Південного Бугу більше зелені.
Одна із революційних ідей – додати на проспекті Коцюбинського ще одну трамвайну гілку. Цю думку підтримали усі чотири команди урбаністів.
Також експерти наполягають на створенні так званих "транспортних хабів", а також - впорядкуванні зупинок громадського транспорту.
Усі ці ідеї вислуховували представники місцевої влади. Інколи хвалили, інколи - робили зауваження.
"У проектах - гарні ідеї. Але для мене одна із проблем - це міжміське транспортне сполучення, треба щось робити із центральним автовокзалом, - зауважив заступник вінницького міського голови Сергій Матусяк. Непогані ідеї щодо велосипедних, пішохідних, зелених зон, але я не почув вирішення проблеми паркувальних майданчиків".
За словами Матусяка, не проговорена також і подальша доля вулиці Привокзальної. "Це вулиця, яка пролягає паралельно залізниці. Це трафік, який з'єднує решту міста із Замостям і, власне, далі центром. Там завжди багато авто. Жодна із робіт не запропонувала вирішення питання щодо цієї вулиці".
Натомість секретар Вінницької міської ради Павло Яблонський звернув увагу на те, що Замостя свого часу було потужною промисловою зоною міста, однак зараз ця функція втрачена. Раніше у цьому мікрорайоні діяло кілька підприємств. Зараз їх немає, відтак, немає і шкідливих викидів у навколишнє середовище, район змінює цільове призначення земельних ділянок, виникає місце для ідей та простір для трансформації.
"Цей проект великий: і технічно, і фінансово. Тому що відновлюватимемо все, буде повна та стовідсоткова реконструкція: починаючи від тротуарів та бордюрів та закінчуючи дорожнім покриттям, освітленням та контактною мережею. Думаю, що за два роки проект вдасться завершити", - переконаний Павло Яблонський.
Та поки що кожен проект - це лише ідея на папері. Наразі відбулося обговорення напрацювань. Конкретні висновки із цього обговорення стануть основою для подальшого процесу планування реконструкції проспекту Коцюбинського та реалізації задуму урбаністів та архітекторів у реальність.
Нагадаємо, що у Вінниці на Замковій горі планують створити справжній "історичний Діснейленд": нещодавно презентували просторову концепцію майбутнього багатофункціонального історико-туристичного комплексу "Замкова гора".
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вінниця